EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

 

Castelao. Galería Montenegro

Castelao

Rianxo, 1886 – Buenos Aires, 1950

A obra plástica de Alfonso Daniel Rodríguez Castelao (Rianxo, 1886-Buenos Aires, 1950) comeza entre o rexionalismo e o simbolismo realizando escenas de forte costumismo.

Figura chave do pensamento, a literatura, a política e a arte galegos, el mesmo desenvolvera o primeiro grande paso da pintura galega de preguerra tendente a superar os modelos rexionalistas. A súa obra evoluciona, superando o inicial dominio da anécdota costumista e a influencia modernista, cara a un realismo social de influxo popular e expresionista. A súa preocupación popular non é xa a da visión distanciada, esteticista e burguesa dun Sotomayor ou da maioría da pintura galega máis anecdótica, senón que o artista proxecta unha ollada que parte dunha identificación co representado. A obra de Castelao salienta pola captación psicolóxica do home galego, do mundo cotián, e pola súa inquietude polos problemas das camadas populares con que sente unha identificación que é froito dun achegamento e comprensión dunha intensa fondura, intelectual, político e afectiva ao tempo, da que son boa proba debuxos do Album Nós (1916) ou os de Cousas da vida (1926-1933).

Mais estas preocupacións elabóranse por medio dunha coidada construción plástica. A súa obra delata unha constante atención á linealidade cunha notoria evolución estética que parte das formas modernistas para chegar a un expresionismo singular. Arte popular, primitivismo e expresionismo son algunhas das constantes da súa obra. A recepción do expresionismo de corte centroeuropeo percíbese nos seus debuxos sen que desapareza a linealidade e o tratamento de superficies de influxo modernista e referentes simbolistas. As paisaxes dos anos vinte son obras en que prima a captación emotiva da natureza, debedoras deses influxos modernistas e en que se poden observar ecos das estampas xaponesas, tan de moda na arte europea desde finais do século XIX, estes trazos tamén se poden percibir nos seus debuxos.

A súa obra culminante son os álbums de guerra Galicia mártir, Atila en Galicia e Milicianos (1938-39), en que atende máis ao claroscuro, con textos moi breves, chegan tres palabras para significar e subliñar a escena debuxada, cunha influencia expresionista ben explícita, e que abala nos seus elementos referenciais entre o Goya das pinturas negras e a arte alemá das primeiras décadas do século XX, que el tivo ocasión de coñecer de primeira man nos anos vinte.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información

CERRAR